Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara’da TÜBİTAK 4007 (Bilim Şenlikleri Destekleme Programı) kapsamında desteklenen Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi, Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü ve Mamak Belediyesi ortaklığında hazırlanan “Bilim Yolculuğu-2” adlı bilim şenliğinde; Coğrafya, Fizik, Kimya, Mühendislik, Matematik, Beslenme, Sanat ve Tasarım, Okul Öncesi, Böcek Bilimi, Kimya, Biyoloji, Felsefe, Mimari, Çevre, Hukuk gibi birçok alanda 49 atölyede etkinlikler düzenlendi. Bilim Şenliğinde Fakültemiz Öğretim Üyelerimiz tarafından üç atölye ile temsil edildi.
Prof. Dr. Salih ŞAHİN liderliğindeki “Erozyonu Öğreniyorum Topraklarımızı Koruyorum” isimli atölyede, son dönemde iklim değişikliklerine de bağlı olarak giderek artan doğal afetler konusunda bilgiler verildi. Bu kapsamda öğrencilere, erozyonun nasıl meydana geldiği, ağaçların ve ormanın toprak erozyonunu önlemedeki rolüne ilişkin farkındalık ve bilinç geliştirilmeye çalışıldı. Atölyede oluşturulan deney düzeneğinde sembolik ağaçların köklerinin bile toprağı tuttuğunu gözlemlemeleri sağlandı. Ayrıca giderek artan ve son dönemde ülkemizde meydana gelen sel ve su baskınlarının oluşumu deney ortamında gösterilerek konuya dikkat çekildi.
“Robotu Kontrol Et, Hayatı Kontrol Et” isimli Doç. Dr. Çelebi ULUYOL liderliğindeki İkinci atölyede çocuklara algoritmik düşünme becerisi kazandırmak için Arduino fiziksel programlama platformu kullanıldı. Bilim şenliğine gelen öğrencilere Arduino, kullanılan sensörler ve programlama ortamı tanıtılarak seviyeye göre kolay, orta ve ileri düzey etkinlikler tasarlandı. Atölyede çocuklara uygulama imkânı sunularak rehberler eşliğinde çocukların yaptıkları uygulamaların gerçek hayat ile ilişkilendirilmesi sağlandı. Uygulamaların ardından öğrencilerle birlikte gelecek yaşamda hangi projelerin hayata geçirilebileceği hususunda beyin fırtınası yapıldı.
Doç. Dr. Mehmet Ali DOMBAYCI liderliğindeki “Düşünmeyi Düşünüyorum” isimli üçüncü atölyede ise 12-20 yaş arası katılımcılarla kendi düşünmelerinin farkına varacakları etkinlikler düzenlendi. Bu amaçla kendi problemlerini ortaya koymaları için sorular yazıp akranlarının sorduğu soruları yanıtlamaya; farklı resim, hikâye, tablolara anlam vermeye ve bunlarla ilgili sorgulamalar yürütmeye teşvik edildiler. Katılımcılar etkinlikler sayesinde felsefeye dair algılarının değiştiği ve ilgilerinin artacağı yönünde geri bildirimlerde bulundular.
Yapmış oldukları çalışmalarla Fakültemizi temsil eden Öğretim Üyelerimize teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.