İyileştirmeler

Fakülte Yönetimi Tarafından Yapılan İyileştirmeler

  • Kalite ve stratejik planlama süreçlerinin Fakültemiz genelinde koordineli bir şekilde yürütülmesi ve Birim Kalite Ekibi ile Birim Stratejik Planlama Ekibine destek olmak üzere Gazi Eğitim Fakültesi Kalite ve Stratejik Planlama Koordinatörlüğü kurulmuştur.
  • Fakültemizde kurumsal dönüşümün lokomotifi olmak üzere 2024 yılı içerisinde özellikle gelişmeye açık yönlerin iyileştirilmesi amacıyla Birim İyileştirme Planı uygulaması başlatılmıştır.
  • Fakültemiz Birim Ar-Ge Ekibi farklı disiplinlerde araştırmalar yapan öğretim üyelerinden oluşacak şekilde güncellenmiştir. Bu güncellemede ekipte yer alan öğretim üyelerinin araştırma performans göstergelerinin her birine ulaşma konusunda faaliyetler göstermeleri dikkate alınmış ve her bir üyenin akademik özgeçmişinde güçlü olduğu yönler doğrultusunda sorumlu oldukları alanlar belirlenmiştir.
  • Üniversitemiz Araştırma Üniversitesi İzleme Değerlendirme ve Yürütme Kurulunda alınan kararlar gereğince 2025 Birim Ar-Ge Hedef göstergelerinin bölüm/ana bilim dallarında paylaşımının yapılması sağlanmıştır.
  • Fakültemiz F blok konferans salonuna genel bakım ve teknolojik altyapı iyileştirme çalışmaları yapılmıştır.

Öğrenci Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • “Öğrenciler Soruyor, Dekan Cevap Veriyor” etkinliği kapsamında öğrencilerin derslik binalarındaki asansörlere ilişkin ilettikleri talepler doğrultusunda binalardaki periyodik asansör bakımlarının sıklığı artırılmıştır.
  • ÖMA 2024 sonuçlarında öğrencilerimizin 'yönetimin öğrenci sorunlarına duyarlılığı' konusunda memnuniyetinin düşük olduğu belirlenmiştir. Buradaki temel sorunlardan birinin öğrencilerin yaşadıkları sorunları nasıl ileteceklerini bilmemeleri olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda Fakültemizde öğrencilerle 20 Mart 2025 tarihinde yüz yüze değerlendirme ve bilgilendirme toplantısı düzenlenmiş, öğrencilerimizin geri bildirimleri yüz yüze alınmış ve yaşadıkları sorunları iletebilecekleri kanallar yeniden açıklanmıştır.

  • ÖMA 2024 A14 "Akademik Danışmanlık Hizmetleri Yeterlidir" maddesi kapsamında öğrenci memnuniyetini artırmak için 14.04.2025 tarihinde akademik danışman bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.

Akademik Personel Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • “Gazi Eğitim Fakültesi Öncelikli Sorun Alanları ve Çözüm Önerileri Raporu” kapsamında;
  • En çok öne çıkan konunun temizlik ve çevre düzeni olduğu görülmüş, sorunun çözümü için lavabolardaki hijyen koşulları geliştirilmiştir.
  • Fakültemiz binası ve çevresindeki kafeterya personeli ile bir toplantı düzenlenerek durum değerlendirmesi gerçekleştirmiş ve çevre temizliği konusunda ortak bir anlayış geliştirilmiştir.
  • Öğretim elemanlarının oda kullanım sorununun çözümü için odaların mevcut durumunu objektif olarak ortaya koyan analiz çalışmalarına başlanmış ve öğretim elemanlarından gelen görüşler doğrultusunda hazırlanan Ofis Kullanım Rehberi fakültemiz internet sayfasından kamuoyu ile paylaşılmıştır.
  • Öğretim elemanlarımızın oda ihtiyacını karşılamak üzere gerekli tadilat çalışmaları yürütülerek oda sayısı artırılmış ve Ofis Kullanım Rehberi çerçevesinde oda dağıtımları gerçekleştirilmiştir.
  • 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde ilk defa uygulanan ortak sınavlara ilişkin Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanlığında kurulan komisyon tarafından değerlendirilmiş ve gelen görüşler doğrultusunda Gazi Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulunda etkililik, verimlilik ve sürdürülebilirlik açısından uygulamanın kaldırılması kararlaştırılmıştır.
  • Birim Ar-Ge Ekibinin yaptığı ihtiyaç analizi anketi doğrultusunda birimizdeki öğretim elamanlarının araştırma performanslarını artırmaya yönelik Yazar, Editör ve Hakem Perspektifinden Nitelikli Yayın Süreci ve Stratejiler” konferansları düzenlenmiştir.
  • APMA 2024 A.2. “Kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum.” maddesi kapsamında Akademik Personelimizin kurumsal aidiyetini artırmak için ayda bir olacak şekilde Gazi Eğitim Fakültesi “Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri” düzenlenmektedir.

  • APMA 2024 A.2. “Kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum.” maddesi uyarınca, Gazi Eğitim Fakültesi, eğitim-öğretim süreçlerinin niteliğini sürekli iyileştirmeye yönelik yürüttüğü çalışmalar kapsamında, akreditasyon, kalite, stratejik planlama ve AR-GE alanlarında gösterilen üstün gayretleri ve başarılı çalışmaları onurlandırmak amacıyla 25 Nisan 2025 tarihinde teşekkür töreni düzenlemiştir.

  • Üniversitemizde akademik personelin kurumsal aidiyet, yönetim, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve destek hizmetleri konulardaki düşüncelerini ve beklentilerini öğrenmek ve süreçlerin iyileştirilmesinde paydaş görüşlerini almak amacıyla Üniversitemiz Kalite Komisyonu tarafından düzenli olarak uygulanan Akademik Personel Memnuniyet Anketinin (APMA) 2024 yılı değerlendirme sonuçlarını Fakültemiz Bölüm ve Ana Bilim Dalı Başkanlarıyla birlikte değerlendirmek üzere 18 Nisan 2025 tarihinde bir değerlendirme toplantısı gerçekleştirmiştir.

Dış Paydaşlardan Gelen Geri Bildirimler Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • Öğretmenlik Uygulaması 1 ve 2 derslerine ilişkin uygulama okulu ve öğretmeni seçimi sonrasında okul yönetimi ve uygulama öğretmenleri ile toplantı düzenlenerek gelen geri bildirimler çerçevesinde “Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzları” hazırlanmış ve ilgili ana bilim dallarının sayfasında ilan edilmiştir.

Eğiticilerin Eğitimi Programında Yapılan İyileştirmeler

  • 2023 yılında uygulanmaya başlayan Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı kapsamında;
  • 2023 yılında katılımcılardan geri dönütler alınmış ve eğitimin yılda iki kez olması yönündeki dönütler doğrultusunda eğitim yılda iki kez olacak şekilde uygulanmaya başlamıştır.
  • Programın 1. uygulamasının ardından yapılan kontrolde katılımcılardan en yüksek frekansla “Eğitim süresinin uzatılması” talebi gelmiş ve bu kapsamda 2. uygulamadan itibaren eğitim süresi 2 haftaya, 20 olan ders saati ise 40 saate çıkarılmıştır.
  • Uygulanan program sonunda programın değerlendirilmesi amacıyla bir önceki uygulamada kağıt-kalem testi olarak uygulanan sınav bu süreçte Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden çevrimiçi olarak uygulanmıştır.
  • Katılımcılardan gelen içerik güncelleme önerileri doğrultusunda 6 olan ders sayısı 14’e çıkarılmıştır.
  • Programın dördüncü uygulamasında ders notları öğrencilerle internet sayfası üzerinden paylaşılmıştır.
  • Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı ile yetişkin öğrenenlerin özellikleri, iyi eğitici olmanın gerekleri, öğretimi tasarlama ve farklı öğretim yöntemleri kullanarak yürütme, öğrenenle iletişim, öğretim teknolojilerinin kullanımı ve ölçme-değerlendirme konularını içeren kapsamlı eğitimler verilmektedir. Bu kapsamda 5. Dönem Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı toplam 30 saat olacak ve “Öğretim İlke ve Yöntemleri, Sınıf Yönetimi, Öğretim Teknolojileri ve Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları, Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Eğitim Psikolojisi, Akademik Yazma, Öğrenci Merkezli Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri, Proje Yazma ve Yönetme, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları, Etkili İletişim ve Diksiyon Eğitimi” derslerini içerecek şekilde iyileştirilerek uygulanmıştır.
background image