Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ve TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, “Okul Öncesi Eğitimde Artırılmış Gerçeklik/AG (Augmented Reality/AR) ile Çok Boyutlu Matematik” Projesinin Atölyesini Ziyaret Etti
7 Eylül 2022 | 21:47

TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında üniversitemiz yürütücülüğünde gerçekleştirilen “Okul Öncesi Eğitimde Artırılmış Gerçeklik/AG (Augmented Reality/AR) ile Çok Boyutlu Matematik” adlı proje çalışmaları devam ediyor. TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal proje kapsamında yapılan çalışmaları görmek amacıyla Üniversitemizi ziyaret etti.

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ve Prof. Dr. Hasan Mandal’ın Fakültemizde yer alan proje atölyesine gerçekleştirdiği ziyarette Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Fazlı Polat, Prof. Dr. Ramazan Bayındır, Dekanımız Prof. Dr. Mahmut Selvi ve proje yürütücüsü Prof. Dr. İlkay Ulutaş da yer aldı.

Ziyarette Prof. Dr. İlkay Ulutaş projeyle ilgili bilgiler verdi. Bilim ve teknolojideki hızlı değişimler, teknolojik araçların ve uygulamaların yaygınlaşması ve COVID 19 pandemisi gibi küresel sorunların teknolojinin eğitime entegrasyonunu ihtiyaç haline getirdiğini söyleyen Prof. Dr. İlkay Ulutaş, “Artık çocukların gerek etkili öğrenmeleri gerekse içinde bulundukları çağa uyum sağlamaları için dijital ortam deneyimlerinin de artırılması önemli olmaktadır. Son yılların yeni kitlesel bilgi ve iletişim platformu olarak görülen Artırılmış Gerçeklik (AG) veya İngilizce adıyla Agumented Reality (AR), gerçek dünyaya ile sanal dünyanın birleştirilmesinden temel alır.  Artırılmış Gerçeklik/AG uygulamalarının özel ekipman gerekmeden telefon, tablet gibi mobil cihazlar aracılığı ile yapılabilmesi sınıfa entegrasyonu daha kolay hale getirmektedir. AG uygulamaları ile yapılan matematik eğitimi sonuçları özellikle uzamsal düşüncenin geliştirilmesinde somut deneyim sağladığından öğrenmeyi güçlendirdiğini, kalıcılığını artırdığını ortaya koymuştur” dedi.

Prof. Dr. İlkay Ulutaş, bu doğrultuda “Okul Öncesi Eğitimde Artırılmış Gerçeklik/AG (Augmented Reality/AR) ile Çok Boyutlu Matematik” projesinde öğretmenlerin artırılmış gerçeklik ile matematik eğitimi entegrasyonunu sağlayarak çocukların matematiği etkin öğrenmelerini desteklemenin amaçlandığını belirtti. Prof. Dr. Ulutaş, projenin alt hedefleri arasında öğretmenlerin artırılmış gerçeklik kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarının, bilgi ve becerilerinin artırılması, artırılmış gerçeklik kullanarak sınıf içi matematik eğitimine entegre edebilecekleri etkinlikler oluşturmalarının sağlanmasının yer aldığını ifade etti.

Prof. Dr. İlkay Ulutaş’ın konuşmasının ardından Prof. Dr. Hasan Mandal’ın konuşmasına geçildi. Prof. Dr. Hasan Mandal, projeye katılan öğretmenlerin motivasyonlarını görmek ve görüşlerini almak amacıyla bu ziyareti gerçekleştirdiğini söyledi. Alınan eğitimin okul öncesi eğitimin kıymetlenmesi ve bu yılın matematik yılı olması nedeniyle önemli olduğunu anlatan Prof. Dr. Hasan Mandal, var olanla yetinmedikleri için katılan eğitimcilere teşekkür etti. Bu eğitimin, çocuklara geleceğin teknolojilerini anlamlandırmaya imkân tanıyacağını ifade eden Prof. Dr. Hasan Mandal, katılımcılarla sohbet etti.

Eğitime katılan öğretmenler Hanife Nalbantoğlu, Hümeyra Arslan, Tuğba Aydın, İlknur Öztürk, Firdevs Şahin, Esma Erdoğan ve Öykü Uçakçıoğlu proje kapsamında yapılan çalışmaların kendilerine büyük kazanım sağladığını ifade ettiler. Teknolojiyi olumlu kullanma anlamında velilere de katkı sağladıklarını belirten öğretmenler projeye verilen katkılardan dolayı Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ve Prof. Dr. Hasan Mandal’a teşekkür ettiler.

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ise Prof. Dr. Hasan Mandal’ın proje çalışmalarını görmek amacıyla üniversitemizi ziyaret etmesinin kendisini mutlu ettiğini söyledi. Prof. Dr. Hasan Mandal’ın daha fazla TÜBİTAK projesi yapılması yönünde kendilerini teşvik ettiğini ifade eden Prof. Dr. Musa Yıldız, proje yürütücülerine ve öğretmenlere teşekkür etti.

Ziyaret sonrasında Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, üniversitemizin ağaçlandırma çalışmaları kapsamında Prof. Dr. Hasan Mandal adına dikilen fidan sertifikasını kendisine takdim etti.

Proje kapsamında öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerini artırıcı bilgi ve deneyimleri içeren etkinliklere yer veriliyor. Projenin hedef kitlesini Ankara ilindeki resmi eğitim kurumlarında çalışan okul öncesi öğretmenler oluşturuyor.  Geçtiğimiz yıl 30 öğretmenin eğitim aldığı proje kapsamında bu yıl 27 öğretmen eğitim alıyor. Proje sonunda öğretmenlerin artırılmış gerçekliği matematik eğitimine entegre edebilme becerileri geliştirmeleri ve eğitim ortamını çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre zenginleştirebilmeleri sağlanacak.

-1

-1

-1

-1

-1

background image