Fakültemiz, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencileri Yabancı Dil Öğrenimini Kolaylaştıran Mobil Oyun Geliştirdi
29 Mayıs 2024 | 10:44

Fakültemiz Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı 3. sınıf öğrencileri Halide Şahkulubey, Aysuda Çitil ve Üniversitemiz Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunu Ömer Faruk Çiçek ile Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü 4. sınıf öğrencisi Oğuzhan Delibaş, yeni bir dil öğrenmeyi eğlenceli ve etkili hale getiren Funlary mobil oyununu geliştirdiler.

TÜBİTAK 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projesi geliştirmek amacıyla 2022 yılında dört lisans öğrencisi tarafından kurulan ekibin danışmanlığını Fakültemiz Öğretim Üyesi Doç. Dr. Müzeyyen Nazlı Güngör, sanayi danışmanlığını ise Ferhat Sabri Kökdemir yürütüyor.

Projenin fikir ve 3D tasarım süreçlerine katkıda bulunan Ömer Faruk Çiçek’in mezun olması nedeniyle çalışmalara Halide Şahkulubey, Aysuda Çitil ve Oğuzhan Delibaş devam ediyor.

Çalışmaları hakkında bilgi veren Aysuda Çitil, ekip üyelerinin öğrencilerin teknolojiye olan aşinalığını kullanarak İngilizce dil öğrenimini eğlenceli ve kalıcı hale getiren bir mobil oyun tasarlamak amacıyla bir araya geldiğini söyledi. Günümüzde herkesin teknolojiye ve eğitime eşit seviyede ulaşma imkanının bulunmadığını ifade eden Çitil, “Bu kapsamda projemiz, UNESCO’nun sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden “nitelikli eğitim” ve “eşitsizliklerin azaltılması” doğrultusunda hazırlanmıştır. Araştırmacılar olarak Millî Eğitim Bakanlığı öğretim programıyla paralel giden mobil oyun eksikliğinin farkına varıp bu ihtiyacın giderilmesine yönelik mevcut proje fikrimizi geliştirdik” dedi.  

Projeye başladıklarında nasıl bir yol izleyecekleri hakkında pek bilgi sahibi olmadıklarına değinen Aysuda Çitil, “Öncelikle bu serüvene iki kişi olarak başladık ve ardından ne yapmak istediğimizi netleştirdikten sonra diğer ekip arkadaşlarımızla tanışıp proje fikrimiz için gerçekleştirmek istediğimiz amaçlarımızdan bahsettik. Proje sürecinde ekip arkadaşlarının birbirine inanmasının ve birbiriyle uyum içerisinde çalışmasının ne kadar önemli olduğunu gördük. Ekip dinamiğinin yanı sıra Gazi Teknopark bünyesindeki firmaların öğrenci projelerini desteklemesi de motivasyon kaynaklarımızdan biriydi” diye konuştu.

Çitil, projenin hazırlık süreciyle ilgili olarak şunları dile getirdi: “Akademik danışmanımız, sanayi danışmanımız ve okulumuzdaki saygıdeğer hocalarımızın da katkısı ile kısa bir süre içerisinde başvuru için gerekli belgeleri hazırlayıp proje önerimizi TÜBİTAK’ a ilettik. Nihayetinde 20 Mart 2023’te sonuçların açıklanmasıyla projemizin destek almaya hak kazandığını öğrendik. TÜBİTAK tarafından Mart 2023’te onaylanan projemizin çalışmalarına başlamak için etik kurul, bölüm onayı gibi gerekli makamlardan izinler alarak belgelerimizi tamamladık. Tüm belgelerimizi eksiksiz bir şekilde tamamladıktan sonra oyunun geliştirilmesi sürecine geçtik.  Oyun geliştirme süreci yaklaşık bir yıl sürdü. Bu süre içerisinde oyunun her aşamasını titizlikle işleyerek sürdürülebilir olmasına dikkat ettik. Oyunun geliştirme sürecinde araştırmacılar olarak sürekli irtibat halinde kalıp, fikir alışverişi yaparak bu fikirlerimizin oyuna aktarılmasını sağladık.”

Aysuda Çitil, Funlary mobil oyununun içeriği hakkında da bilgi verdi. Oyunun ilköğretim ikinci sınıf İngilizce kitabında bulunan renkler ünitesini kapsadığını belirten Çitil, “Öğrenciler oyun içerisinde hedef kelimelerin hem yazılışlarını görüp hem de telaffuzlarını duyabilmektedir. Dolayısıyla, Funlary mobil oyunu öğrencilerin birçok duyusuna hitap edecek şekilde tasarlanmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin oyun içerisinde renkli blokları toplayarak köprü kurmaları görev temelli bir öğrenme ortamı sunmaktadır” ifadesini kullandı.

Aysuda Çitil, oyunun geliştirilmesinin ardından yürüttükleri süreci ise “Funlary mobil oyununun yayınlanmasının ardından okulumuzda bulunan İngilizce dil eğitimi alanında uzman olan hocalarımızdan hem oyunun etkililiği hem de öğrencilerle yapacağımız görüşme soruları hakkındaki görüşlerini aldık. Ardından oyunu test etmek amacıyla aldığımız izinler doğrultusunda oyunumuzun hitap ettiği ilkokul ikinci sınıf öğrencileriyle Ankara, Yenimahalle ilçesinde bulunan bir ilkokulda ön test ve son testlerimizi gerçekleştirdik. Öğrencilerin kısa bir süre içerisinde bile oyunu oynarken gösterdiği ilgi ve gelişimlerini izlemek bizleri bu sürece daha da fazla inandırdı. Son olarak test sürecinden elde ettiğimiz veriler ve uzmanlardan aldığımız görüşlerle sonuç raporumuzu hazırlayıp Mart 2024’te TÜBİTAK’a raporumuzu teslim ettik” sözleriyle açıkladı.

Aysuda Çitil, ekip olarak hedefleriyle ilgili olarak şunları dile getirdi: “Bu proje kapsamında başlangıç misyonumuz Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına uyumlu şekilde, ilköğretim seviyesindeki öğrencilerimizin eğitimine katkıda bulunmaktı. Bu misyonu hâlâ taşıyoruz. Ancak geldiğimiz noktada, projemizin etkisi artık sınırlarımızı aşıp dünyanın dört bir yanına yayıldı. Funlary, yüzlerce oyuncusuna onlar için hazırladığımız eğlenceli dünya içerisinde yeni bir dil öğretebiliyor. Ekip olarak bir sonraki hedefimiz daha kapsamlı içeriklerle kullanıcı profilini genişletip İngilizce dil öğrenimini eğlenceli hale getirmektir.

-1

background image