Gazi Eğitim Fakültesinde öğretim elemanlarımızla bilim, kültürel ve sanatsal paylaşımları güçlendirmek; birlikte düşünmek, birlikte üretmek ve birlikte yön vermek amacıyla düzenlenen “Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri” serisinin üçüncüsü, Dekanımız Prof. Dr. Bilal GÜNEŞ’in başkanlığında, Dekan Yardımcılarımız Prof. Dr. Serçin KARATAŞ ve Prof. Dr. Ferudun SEZGİN’in katılımıyla gerçekleştirildi. Sohbete, yazılım temelli algoritmayla belirlenen 30 öğretim elemanı davet edildi ve uygun olan öğretim elemanlarımız iştirak etti.
Toplantı esnasında bu serinin ikincisinde olduğu gibi ekranda Fakülte ile ilgili güncellenmiş sayısal veriler gösterildi. Bilindiği gibi “Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri” serisinin temel amacı Fakültemizin akademik birikiminin daha görünür kılınması, öğretim elemanlarımızın yaratıcı, yenilikçi ve çözüm odaklı katkılarının karar ve uygulama süreçlerine yansıtılması, akademik topluluğumuzun ortak akıl temelinde daha güçlü bir yapıya ulaşmasıdır.
Bu bağlamda ele alınan konuları bu sohbet serisinin genel çerçevesinde özetlemek gerekirse;
Akademik Gelişim, Araştırma Kültürü ve Akreditasyon:
Toplantıda, Fakültemizin “Araştırma Üniversitesi” kimliğine uygun olarak daha görünür hale gelmesi gerektiği vurgulandı. Bu doğrultuda, akreditasyon süreçlerine hem kurumsal düzeyde hem de bölüm özelinde daha fazla önem verilmesi, akredite olmayan birimlerin teşvik edilmesi ve kalite yönetim sistemi konusunda öğretim üyelerine özel eğitimler sunulması önerildi. Mezun izleme komitelerinin kurulması ve kurumlar arası ihtiyaç analizlerinin yapılması da kaliteyi güçlendirme amaçlı öne çıkan fikirler arasındaydı. Öğretim elemanlarının danışmanlık faaliyetleri ve öğrenci sosyal etkinlikleri de bu yapının önemli destekleyicileri olarak ele alındı.
2. Dijitalleşme, Yapay Zekâ ve Kurumsal Hafıza:
Yapay zekâ teknolojilerinin akademik süreçlerde daha bilinçli, sistematik ve işlevsel şekilde yer alması gerektiği vurgulandı. Bu çerçevede, yapay zekâ bilinçlendirme seminerleri düzenlenmesi, Ana Bilim Dallarında ilgili derslerin açılması ve öğretim elemanı görevlendirmeleri yapılması önerildi. Ayrıca, yapay zekânın ödevlerde bilinçsiz kullanımının önüne geçecek mekanizmaların oluşturulması gerektiği ifade edildi. Kurumsal belleğin güçlendirilmesi, yurtdışı deneyimlerinin belgelenerek erişilebilir hale getirilmesi ve deneyim aktarımı için seminerlerin yapılması da, kurumun ortak hafızasını oluşturma ve geleceğe taşıma hedefiyle ilişkilendirildi. Bu kapsamda Yapay Zekâ Merkezi ile işbirlikleri önerisi de gündeme geldi.
3. Eğitim Ortamları, Fiziksel Altyapı ve Öğrenci Deneyimi:
Eğitim-öğretim süreçlerinin niteliğini artırmaya dönük pek çok fiziksel ve pedagojik öneri getirildi. Sınıflardaki donanımların güçlendirilmesi, sabit sıra uygulamasının esnetilmesi, hareketli sınıfların artırılması ve sınıf kapasitesine yönelik iyileştirmeler öne çıktı. Ayrıca, özel gereksinimli bireyler için sanatsal çalışmalar yapılması, müzik eğitimi atölyelerinin geliştirilmesi ve öğrencilere yönelik "Yetişkin Eğitimi" gibi sertifika programlarının açılması önerildi.
4. Disiplinlerarası Yaklaşım, Proje Geliştirme ve Gelecek Planlaması:
Katılımcılar, disiplinlerarası çalışmaların artırılması gerektiğini ve farklı fakültelerle ortak projelerin teşvik edilmesini savundu. ERASMUS, TÜBİTAK ve AR-GE projelerinin görünürlüğünün artırılması ve bu projelere katılımın yaygınlaştırılması önerildi. Proje yazımı ve yürütülmesi için dijital, açık kaynaklı bir başvuru ve değerlendirme sistemi kurulması fikri de fırsat eşitliği açısından öne çıktı. 2026’daki Üniversite 100. yılı için önceden planlanacak etkinliklerin kurumsal hafıza ile ilişkilendirilmesi ve bu süreç için özel bir kurul oluşturulması önerildi. Ayrıca, öğretmen yetiştirme modeline dair kurumsal katkılar sunulması ve bu alanda çözüm üretecek araştırma ve uygulamaların başlatılması gerekliliği vurgulandı.
“Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri”, Fakültemizin düşünsel birliğini pekiştirecek ve taratıcı fikirlerin dolaşıma girdiği bu buluşmalar, akademik topluluğumuzun ortak ruhunu canlı tutacaktır.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.