Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri-IV
12 Haziran 2025 | 17:33

Gazi Eğitim Fakültesinde öğretim elemanlarımızla bilim, kültürel ve sanatsal paylaşımları güçlendirmek; birlikte düşünmek, birlikte üretmek ve birlikte yön vermek amacıyla düzenlenen “Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri” serisinin dördüncüsü alışılageldiği üzere Dekanımız Prof. Dr. Bilal GÜNEŞ’in başkanlığında, Dekan Yardımcılarımız Prof. Dr. Serçin KARATAŞ ve Prof. Dr. Ferudun SEZGİN’in katılımıyla gerçekleştirildi. Sohbete, yine yazılım temelli algoritmayla belirlenen 30 öğretim elemanı davet edildi ve uygun olan öğretim elemanlarımız katıldı.

Fakültemize ilişkin güncel sayısal veriler ekranda gösterilirken “Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri”nin akademik topluluğumuzun ortak akıl temelinde daha güçlü bir yapıya ulaşması hedefiyle keyifli paylaşımlar yapıldı. Bu sohbet serisinin beşincisinde öğretim elemanlarımızın yansıtmalarını özetlemek gerekirse;

1. Akademik Potansiyelin Görünür Kılınması ve Bilimsel Etkinliklerin Artırılması

Toplantıda, Fakültemizin toplumsal sorumlulukla bütünleşen bilimsel etkinliklerle görünürlüğünün artırılması gerektiği vurgulandı. Gazi Eğitim’in öğretmen yetiştirmede taşıdığı tarihsel öncülük vurgulanarak, bu misyona uygun bir biçimde akademik konferans yapılması, bilimsel panellerin çoğaltılması ve Fakültenin bu etkinliklerle bir "bilim panayırı" alanına dönüştürülmesi önerildi. Emekli öğretim üyelerinin de bu etkinliklere dahil edilmesi, kurumsal süreklilik açısından değerli bulundu. Uluslararasılaşma eksikliğine dikkat çekilerek öğrenci, yayın ve akademisyen bazında bu alanın güçlendirilmesi gerektiği dile getirildi.


2. Yaratıcı ve Çözüm Odaklı Katkıların Süreçlere Yansıtılması

Öğretim elemanları, Fakültenin akademik gelişimi için farklı düzeylerde çözüm önerileri sundular. Derslik koordinasyon sisteminin yapay zekâ destekli hale getirilmesi, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi sayısının artırılması, lisansüstü eğitime yönelmekten çok lisans eğitiminin kurumsal bir strateji haline getirilmesi gibi öneriler, yapıcı katkıların öne çıkan örnekleri oldu. Aynı zamanda disiplinler arası iş birlikleri, ortak yayınların teşviki ve TÜBİTAK projeleri ile akreditasyon sürecinde edinilen deneyimlerin kurumsal başarıya dönüştürülmesi gerekliliği vurgulandı. Öğretmen yetiştirme uygulamalarında YÖK, MEB ve üniversiteler arası iş birliğinin eksikliği ciddi bir sorun olarak paylaşıldı.


3. Ortak Akılla Güçlü ve Katılımcı Bir Akademik Yapının Oluşturulması

Toplantı notlarında, kişisel deneyimlerin kurumsal yapıya aktarılması gerektiği sıklıkla dile getirildi. Akademik sohbetlerin yalnızca bireysel değil, kurumsal düzeyde de yapılması gerektiği, ortak danışma alanları oluşturulmasının öğrenci-öğretim elemanı ilişkisini güçlendireceği belirtildi. Gazi Eğitim öğrencilerinin büyük bölümünün düşük gelirli ailelerden geldiği göz önünde bulundurularak, bu öğrencilere destek olunabilecek sosyal bir platformun kurulması önerildi. Ayrıca, araştırma görevlilerinin üzerindeki aşırı yükün ortadan kaldırılması için araştırma görevlisi sayısının aratılmasının önemi vurgulandı.


4. Fiziksel ve Dijital Altyapının İyileştirilmesi

Fakülte ortamının akademik üretkenliği desteklemesi için birçok fiziksel ve teknik düzenleme ihtiyacı dile getirildi. Otopark, klima, içilebilir su, temizlik, görme engelli öğrencilerin sınav koşulları ve bilgisayar laboratuvarlarının yetersizliği gibi konular gündeme geldi. Dersliklerin OBS sistemine entegre edilmesi, Wi-Fi erişiminin iyileştirilmesi, araştırma görevlilerine bilgisayar sağlanması, Turnitin ve AYEUM gibi platformlara daha kapsamlı erişim istekleri bu bağlamda dikkat çekiciydi. Ayrıca, ders içeriklerinin yeniden yapılandırılması ve daha işlevsel hale getirilmesi gerektiği belirtildi.

Farklı bakış açılarını bir araya getiren bu Çay-Kahve Eşliğinde Bilim, Kültür ve Sanat Sohbetleri, Fakültemizin yaratıcı ve çözüm odaklı akademik kültürünü görünür kılmanın önemli bir aracı oluyor.

-1 -1 -1 -1 -1
background image